Stena Line en Mercy Ships

Stena Line en Mercy Ships voorlopers in fondsenwerving

2018-05-04 | Aan boord | Geen reacties

Tijdens het benefietevenement Insamlingsforum 2018 in Stockholm op 24 april wonnen wij samen met Mercy Ships de “Samenwerking van het jaar” award! De motivatie markeert zowel de recente fondsenwervende koffiecampagne aan boord van onze schepen evenals als het Stena Line-vrijwilligersprogramma om te helpen bij Mercy Ships en roemt ons als voorloper op het gebied van samenwerkingsverbanden tussen bedrijven.

“De samenwerking met Mercy Ships stelt ons in staat om een ​​verschil te maken en een grotere sociale verantwoordelijkheid te nemen op een manier die we nog nooit eerder hebben gedaan. Ik deel deze onderscheiding met trots met Mercy Ships en alle medewerkers en klanten van Stena Line die hebben bijgedragen tijdens de koffie campagne “, zegt Niclas Mårtensson, CEO van Stena Line.

De motivatie

Het partnerschap gaat verder dan klassieke fondsenwervingscampagnes en betrekt zowel klanten als werknemers bij het vergroten van het bewustzijn en de middelen om het werk van Mercy Ships te ondersteunen. Het vrijwilligersprogramma maakt het ook mogelijk voor vakbekwame werknemers van Stena Lines om een ​​specifieke bijdrage te leveren aan de Mercy Ships-operatie aan boord van het hospitaalschip Africa Mercy. Dit nauwe industriële partnerschap is een voorloper binnen samenwerkingsverbanden met bedrijven.

De koffiecampagne

De koffiecampagne werd gelanceerd op alle Stena Line-ferry’s in september en oktober 2017. De klanten kregen de gelegenheid om hun koffie of thee te kopen in een speciale Mercy Ships-mok, waarvan 20 cent rechtstreeks aan Mercy Ships werd geschonken. In totaal werden 61.807 donaties gedaan door de klanten tijdens de campagneperiode, wat overeenkomt met het twee weken aan boord van het ziekenhuisschip Africa Mercy houden van een operatiekamer.

Partnerschap Stena Line en Mercy Ships

De humanitaire NGO Mercy Ships en Stena Line gingen in februari 2017 formeel partnerschappen aan met het doel om het algemene bewustzijn over het goede doel te vergroten, vrijwilligerswerk en liefdadigheid te promoten, zowel binnen Stena Line zelf als bij haar klanten en partners.

Stefan van Beek

Stefan is fervent reiziger en verantwoordelijk voor de online marketing van Stena Line Nederland. Op het blog deelt hij zijn reistips en schrijft hij over onze bestemmingen en geschiedenis.

Laat een bericht achter

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.