We interviewen gastheer Sigurd!

2017-03-23 | Aan boord | Geen reacties

Naast het inspireren over onze bestemmingen we willen op ons blog ook inzicht geven in ons dagelijks leven bij Stena Line. Eén van onze medewerkers hebben we hiervoor kort geïnterviewd. Sigurd is zijn naam en hij werkt als een gastheer op de Stena Danica. Naast zijn werk op de ferry is hij eerder betrokken geweest bij een kleine korte film die we maakten, en is hij de de huidige presentator van onze nieuwe filmserie ‘Hoe werkt het’ welke binnenkort op YouTube komt.

Wie ben je en wat doe je bij Stena Line?

Sigurd Wodlén Odman is mijn naam. Ik ben gelukkig getrouwd met mijn vrouw, heb twee kinderen en woon in Göteborg. Opgegroeid in Luxemburg, geboren in Oostenrijk en ik ging naar school in Duitsland. In 1998 werkte ik als acteur in Dublin, Ierland. Verder heb ik tot 2011 in de entertainment gewerkt tot ik solliciteerde voor de functie als gastheer op de Stena Danica.

Wat is het leukste aan je werk?

Het leukste aan mijn werk is dat het zo ongelooflijk gevarieerd is, geen twee dagen zijn hetzelfde. Als gastheer aan boord moet je flexibel zijn en krijg ik de kans om zeer creatief te zijn.

Vertel me waarom je in de ‘Hoe werkt het’ films wilde werken!

Het was een kans om mee te doen met creatieve en leuke projecten. Ik hou er zelf van om ‘hoe werkt het’ films te kijken waar feiten met een gevoel voor humor worden gebracht. (PS. U kunt de film te zien aan het einde van het interview!)

Noem een moment waarop je trots was op je eigen functioneren tijdens werk

Ik ben ontzettend trots op de Stena Danica Facebook-pagina die ik heb gevormd tot de populaire pagina die het nu is. Ook het entertainment concept voor kinderen met een piraat welke de gastheren op de Stena Danica met elkaar hebben ontwikkeld, is ook iets waar ik erg trots op ben.

De zee is een prachtig werk.

Hoe ben je wanneer je op je best bent?

Dat is wanneer de Stena Danica vol is met gasten en we zien en voelen hoe goed men het heeft en hoe goed we zijn in wat we doen.

Vertel ons eens over een blije gast!

We hebben er veel, maar een mooie is Solveig, die zijn 85ste verjaardag aan boord heeft gevierd met de familie. Hij houdt van Stena Line en vierde ook zijn 80ste verjaardag aan boord, vijf jaar geleden.

Heb je een herinnering aan een ontevreden gast?

Voor mij was dit een gepensioneerde passagier tijdens mijn eerste maand werk aan boord. Deze passagier werd woedend omdat hij de loterij niet had gewonnen. Ik deed de loterij en werd door de passagier beschuldigd van valsspelen. Het was een rare situatie, maar we gingen na een praatje uit elkaar als vrienden.

Dank voor je tijd Sigurd!

Graag gedaan! Een kleine moeite, dank je wel!

Tags:

Stefan van Beek

Stefan is fervent reiziger en verantwoordelijk voor de online marketing van Stena Line Nederland. Op het blog deelt hij zijn reistips en schrijft hij over onze bestemmingen en geschiedenis.

Laat een bericht achter

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.