Africa Mercy van Mercy Ships

Zij houden het ziekenhuisschip drijvend

2018-02-13 | Aan boord | Geen reacties

Onze partner Mercy Ships bezit en exploiteert ‘s werelds grootste civiele ziekenhuisschip van waaruit zij tandheelkundige zorg en gekwalificeerde medische zorg verlenen aan de mensen die dit het meest nodig hebben. De hele operatie wordt uitgevoerd door vrijwilligers en ook binnen Stena Line is er een vrijwilligersprogramma om te werken voor Mercy Ships. Matthew Heyman, een medewerker uit de Stena Group, heeft als vrijwilliger aan boord van de Africa Mercy gewerkt. Dit is zijn verhaal.

Elk jaar doen meer dan 1000 vrijwilligers van verschillende leeftijden, geslacht en beroep, uit meer dan 40 landen, vrijwilligerswerk aan boord van het drijvende ziekenhuis Africa Mercy. Naast de geschoolde medische hulpverleners aan boord die levens veranderende zorg verlenen, zijn zeevarenden, leraren, een kapelaan, accountants, koks en elektriciens hard bezig om ervoor te zorgen dat het schip volledig operationeel is. Vrijwilligerswerk doen voor Mercy Ships is deelnemen aan een team vrijwilligers die hun eigen levenservaring en enthousiasme meebrengen om te helpen met extra belangrijke taken. Matthew Heyman, normaal gesproken bezig met bemanningen en trainingen voor het scheepsbedrijf Northern Marine Group, eigendom van Stena, is daar een van.

Zijn verhaal delen

“Ik heb in totaal een maand aan boord doorgebracht en ik moet zeggen dat de vrijwilligers een fantastische en positieve houding hebben. Iedereen is er voor één doel, en het wordt echt weerspiegeld in de manier waarop mensen zich gedragen. Ik kan echt aanbevelen om een ​​functie bij Mercy Ships aan te vragen”, zegt hij.

In 2016 heeft Matthew aangeboden om te helpen met een twee weken durende scheepsreparatie in Durban, Zuid-Afrika. In juli keerde hij terug voor nog eens twee weken toen Africa Mercy naar het droogdok ging in Las Palmas op Gran Canaria. Zonder specifieke vaardigheden in een vak zoals een elektricien of timmerman werd Matthew onderdeel van de projectafdeling.

Speciale projecten en affiniteit met Mercy Ships

“We zorgen voor speciale projecten die ze tijdens normale operaties niet hebben kunnen uitvoeren, evenals wat extra opruimen en schilderen. Een goed voorbeeld van dit jaar is toen we een 70 meter lange kabel moesten trekken, we moesten een stroomkabel doortrekken en operationeel maken van de noodgenerator naar de machinekamer, vijf of zes dekken naar beneden”, zegt Matthew.

Toen Matthew voor het eerst over Mercy Ships ontdekte via een notitie op het sociale netwerk LinkedIn, dacht hij eerst aan het fondsenwervende gedeelte. “Het voelde voor mij relevant om betrokken te raken vanwege de nauwe band met de scheepvaart. Na 30 jaar in de business heb ik zowel veel kennis als contacten. Maar ik besefte al snel dat het moeilijk is om het Mercy Ship-verhaal te vertellen zonder enige praktische ervaring aan boord. Die praktijk ervaring heb ik nu en ik zal doorgaan en mijn verhaal delen!”

We willen Matthew bedanken voor het delen van zijn verhaal met ons en voor het bijdragen aan het belangrijke werk van Mercy Ships. Het klinkt als een zeer lonende ervaring!

Tags:

Stefan van Beek

Stefan is fervent reiziger en verantwoordelijk voor de online marketing van Stena Line Nederland. Op het blog deelt hij zijn reistips en schrijft hij over onze bestemmingen en geschiedenis.

Laat een bericht achter

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.