Het meest duurzame scheepvaartbedrijf worden doe je niet zomaar. Daar zijn heel wat grote en kleine stappen voor nodig. Eén van de ingrijpende is het moderniseren van de Stena Line vloot. In dit artikel maak je kennis met de nieuwe klasse schepen, die we samen met ons zusterbedrijf Stena RoRo hebben ontwikkeld: de E-Flexer klasse. …
Regelmatig berichten we je over ons streven naar een duurzame toekomst. Een hele belangrijke brengen we hier voor het voetlicht: we streven ernaar om in 2022 de meest diverse ferrymaatschappij ter wereld te zijn. Hier leggen we je uit hoe we dat willen bereiken. Lees ook: Onze weg naar duurzaamheid >> De genderkloof dichten De…
Regelmatig informeren we je op dit blog over maatregelen om onze duurzaamheid te vergroten. Dit is een hele bijzondere. Stena Line heeft plannen om op de route Frederikshavn-Göteborg vóór 2030 twee ferry’s in de vaart te nemen die volledig elektrisch zijn. De naam van de eerste ferry is...
Ons motto ‘Connecting Europe for a Sustainable Future’ is niet zomaar gekozen. We zien het als onze verantwoording om bij het transporteren van mensen en goederen onze ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te maken. Ook dit jaar rapporteren we welke stappen we hebben genomen om de ambitieuze doelstellingen die daarbij horen te behalen. Vijf speerpunten…
Nu reizen nog niet overal op de agenda staat maar onze schepen gewoon blijven varen, brengen we graag iets meer van onze bestemmingen naar je toe. Onze bestemmingen hebben namelijk één ding gemeen: je kunt er -naast vakantie vieren- heerlijk eten en drinken. We gunnen je alvast een voorproefje met recepten van lokale specialiteiten die eenvoudig…
Bij Stena Line geven we om de dingen die er het meest toe doen: de veiligheid en het welzijn van iedereen, zowel aan land als op zee. Met strikte voorzorgsmaatregelen zijn we steeds blijven varen om veilig vervoer van en naar het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Zweden mogelijk te maken. We verte...
In 1973 bloeit de wereldeconomie en is de geest van de tijd optimistisch. De vrije geest en gelukkige jaren ’70 bereiken een vroege piek. Weinig mensen kunnen zich voorstellen dat een aantal jaren van crisisbeheersing op de loer ligt. De economie bevindt zich in een recessie, de werkloosheid neemt toe en de politiek lijkt niet…
Het was een onverwachte aankoop die een zeer goede deal bleek te zijn. Stena Atlantica maakte slechts een jaar deel uit van de Stena Line vloot en deed prima dienst op de route Kiel-Göteborg tijdens de Olympische spelen in München. Hieronder vertellen onze geschiedenisexperts Rickard en Anders haar verhaal. Toen Sten...
Graag blikken we terug op 2018, wat voor ons een bijzonder jaar was! Zo bestond onze route Hoek van Holland en Harwich 125 jaar. Ook vertelde we je o.a. hoe het is om matroos te zijn, wat een droogdok is en hoe je een ship kunt wegen. Ook op zee was het mooi, zo spotte we…
Hoe het komt dat je bij ons aan boord weinig merkt van de golven op zee? Die vraag krijgen we geregeld en natuurlijk leggen we je dit maar al te graag uit! In deze video van de serie “Hoe werkt het?”, waarin we vragen van passagiers over beantwoorden, zullen we het uitleggen. Wanneer een schip ruwe…